Chat here,darling.

Friday, February 28, 2014

Novel : Peluang - Bab 15

Rafiq Zikri menggosok matanya lalu memandang Airish di sebelahnya.' Masih lagi tidur? ' Bisik hati Rafiq Zikri lalu bingkas bangun untuk menuju ke bilik Suhana.Perlahan-lahan pintu ditolak. Suhana masih lagi tidur dengan nyenyak. Rafiq Zikri menuju ke arah biliknya semula.Wajah polos isterinya ditatap lama.Airish tetap cantik macam dulu.
Bahu Airish disentuh perlahan.Aik,macam ada arus elektrik pula.Tangannya mengusap bahu Airish dengan lembut.Ish, kenapa aku tertarik sangat dengan Airish ni? Rafiq Zikri terus mendekati wajah Airish. Comelnya dia! Tak puas aku tengok. Eh,Rafiq ! Apa ni. Ya Allah,kuatkan imanku,pintanya.
  "Airish,sayang."Rafiq Zikri memanggilnya.Mata Airish dibuka perlahan-lahan.Belum sempat nak buka mata dengan slow motion,Rafiq Zikri sudah ada di depannya. Terperanjat mak! Terkebil-kebil mata Airish melihat wajah Rafiq Zikri yang merah padam.
  "Abang buat apa dekat Airish ha?"tanya Airish.Badannya tadi baring,terus duduk tegak.Dahi Airish berlapis.Makin lajulah jawabnya degupan jantung Airish.
    "Bincang tentang kita jom."
Airish menepuk pipi Rafiq Zikri."Apa lagi yang belum selesai?"Tindakan spontan Airish membuat Rafiq Zikri tertarik dengan dia.Kepalanya sengaja diletakkan di atas riba Airish."Abang!Gelilah."Tertawa kecil Rafiq Zikri."Abang nak juga baring dekat riba isteri abang ni."Matanya tepat merenung anak mata Airish yang berwarna coklat.
"A...Abang.Jangan nak merepek.S...Sana."
  Airish terus menarik selimut lalu  dibalut dirinya.Kepala Rafiq Zikri terhantuk di katil.Nasib baik.Entah kenapa Airish begitu takut dengan Rafiq Zikri lalu dirinya berdiri tegak dan meneruskan langkah ke bilik Suhana."S..Sayang.Tunggu abanglah."sakat Rafiq Zikri.Meremang pula bulu roma aku.Bila pula aku biasakan diri berabang-abang dengan dia.GELI !
SUHANA bingkas duduk tegak apabila melihat kelibat Airish."Morning anak mama."kata Airish sambil menarik selimutnya yang masih dibalut pada dirinya."Morning.Kenapa mama balut dengan selimut?"tanya Suhana dengan hairan.Airish terus membuka balutan lalu memeluk Suhana."Mama nak culik Ana."kata Airish lalu menggeletek badan Suhana.Berdekah-dekah Suhana ketawa."Mama,stoplah.Geli."Suhana masih lagi ketawa."Ha,duduk diam.Saya tembak awak."kata Airish lalu membuat isyarat di tangannya seperti pistol.
Suhana terus mengangkat tangan lalu melutut ke arah Airish."Mama,jangan tembak Ana."Mata Suhana sudah berkaca.Itulah Suhana,baru saja main-main,dia sudah menangis.Airish terus mencubit pipi Suhana.

No comments: