Chat here,darling.

Tuesday, March 4, 2014

Someone please help me

Please... Don't forget me.
Aku. Aku semakin lemah. Aku.. Aku semakin lemah. Aku lemah menjadi diri aku. Aku rasa macam nak give up. Terasa sangat nak give up. Biarpun aku masih budak sekolah. Masih lagi bergelar seorang "pelajar". Aku masih lagi mengejar cita-cita aku sebagai seorang akauntan. Pernah aku terfikir, bagaimana kehidupan aku pada masa yang akan datang? Adakah cerah atau sebaliknya? Pernah juga aku tanya pada diri aku sendiri, apa yang kau nak buat dengan kehidupan kau yang masih muda? Aku terdiam seribu bahasa. 
Aku tak tahu.
Kadang wajah ibu ayah ku, aku tatap dalam diam. Biarpun aku keras kepala orangnya, tetapi rasa simpati masih lagi terselit pada diriku. Menghampakan mereka, bukanlah aku mahukan.
Banyak kali aku beritahu dekat diri aku yang aku "calon SPM". Puas aku pujuk diri aku supaya concentrate dengan pelajaran. Tapi, semakin hari semakin sakit pula. Mungkin juga sebab aku menunggu seseorang. Mungkin. Mungkin aku sakit dengan penipuannya. Biarpun dia sudah ada pengganti. Ah,biarlah. Aku tak nak peduli.
Sebenarnya, aku lemah. Apa sebabnya, aku masih tidak pasti. Ye, aku masih tidak pasti. Kepada pembaca yang baca entry ini, boleh tak beri kata-kata semangat? Saya betul-betul memerlukannya. Saya tak nak diri saya jatuh untuk kali kedua. 

Someone, please help me. Please lend me a hand to me. 
Aku lemah tika berhadapan dengan ujian.
Aku lemah tika berhadapan dengan dugaan.
Hati aku masih sakit.
Masih belum dipulih.
Aku tak nak ingat semua itu.
Biarlah kenangan berterbangan di awan.
Biarlah kenangan terbang dengan tinggi
Supaya aku tidak mengejar lagi kenangan.
Moga aku dapat lupakan kau.
Moga kesakitan yang kau beri dapat kuatkan aku.
Ah, aku masih lagi pelajar.
Cinta monyet, biarlah aku tolak ke tepi.
Cukup. Cukup. Cukup.
Cukuplah dengan penipuan kau.
Aku tak nak kau kembali 

33 comments:

zakira afina said...

Rasa down? Memang kalau boleh kita nak pekik satu dunia. well, apa yang keluar air mata sbb air mata dgn girl memang tak boleh pisah.

chill syg, Allah sedang duga hati kita. senyum ye (:

Byzura Halifah (MB) said...

chill babe... pa yg pntg skg fokus ngan future... jgn fikirkan bnda yg blh mbuat kta terjatuh & tsasar dgn arah tuju matlamat kta yg pasti... all da best dear... be strong ok :)

Zen said...

@zakira afinaYep. Down sesangat T_T Rasa macam nak mengalah dah. Thank you. Sayang ukhti :)

Zen said...

@Miss Boo Thanks babeh :) I will try to be strong enough ><

Syazrahtarmin said...

assalamualaikum dearrr... asal ni?? jgn give up laa... jgn jadik lemah gara2 'cinta monyet'... just focus dgn stdy... takyah fkr sgt cintan cintun ni.. masa depan lg penting dr segalanya... kebahagian, kegembiraan mak ayah yang utama... cinta anytime boleh di cari.. masa depan? just sekali je dalam seumur hidup.. umur kita semakin meningkat... kita semakin matang utk bfkr mana yang baik n mana yang buruk... just concentrate utk spm.. xyah fkr pkara yang dah lepas... buktikan yang awak boleh bjaya walaupun tanpa bercinta.. awak berjaya disebabkan bercinta dengan Allah n Mak Ayah... :) you know.. bercinta dgn family n Allah adalah perkara yang terindah... single tak bermaksud kita lonely... hihhihi... aida beruntung tau.. Allah sayang aida.. Allah putuskan relay aida tu sebab Allah bagi Aida peluang utk cari sum1 yang jaoh lebih baik dr yang sebelum ni.. Perancangan yang terbaik ialah perancangan ALLAH... renung2 kan lah dear... PEACEE... maaf mengomen.. hihiihi

http://saynewlife.blogspot.com/ said...

hi dear :) akak baru baca ... memg susah nak hilangkan sakit sebabkan cinta monyet .. kalau miss selalu sibuk kan diri , hiraukan perasaan sedih n sakit tuh .. lama-2 akan hilang :) perasaan tuh memg akn buat miss down ... pelajaran pun akn terganggu ... jgn selalu bersendiri :) sebab lau miss duduk sendirian perasaan tuhh akan datang ... lagi bagus lau miss dengan member2 ... study bersama .. homework bersama :) be strong girl .. banyak-2 berdoa ... umur adik muda lagi untuk rasa sedih disebab kan cinta ... :) just think positif ... and always smile and laugh ... tuh jaa ubat untuk hilang rasa sakit hati / sedih / kecewa ... dah takmau sedih2 .. air mata adik tak layak untuk laki tuh ... gud luck ! insyallah semua akn okay macam beasa :)

Zen said...

@syazrah tarmin Waalaikummusalam, terima kasih sesangat atas nasihat akak :) I feel so thankful to you and Him, Allah. Saya akan cuba :)

Zen said...

@siti asmaHai. Kan? Susah kan ? Rasa macam menyesal pun ada . Dengan member-2 ? In Shaa Allah , i will try to think positive. Hihihi. Muda? Hohoho. Terasa macam saya adik pula :D syukran

Unknown said...

Emm. Miss, jangan terlalu melayan perasaan sangat. Tu la semakin parah. Kat entri sis tu ada doa untuk mengubat kekecewaan. Try it out. In Sha Allah. http://rookieleviosa.blogspot.com/2014/02/kita-dan-pasangan-hidup.html

Syazrahtarmin said...

@Miss Fairytale sama sama kaseh dearr... tak mo sedih2 lagi tau... :D

Zen said...

@syazrah tarminKasih mu diterima. Haik haik kaptennn ! :D

Zen said...

@syazrah tarminKasih mu diterima. Haik haik kaptennn ! :D

zakira afina said...

@Miss Fairytaleya, sabar yee. keep calm. akak pernah rasa, pernah alami. tpi, akak cuba kata yg akak okee then lame2 perasaan down nak nangis sume hilang. sabar yee. hehe, klu ade ape2 btaw ramai yg nk tolong. even our words ney pun mngkin dh cukup untuk kuatkan smngt tu :D keep chill ye syg. tksh sedih2.

Zen said...

@zakira afina Wah :O Kuatnya akak. I will try to be you. Hihihi. Kata-kata kauorang semua dah buat miss tersenyum sedikit. Terima kasih sesangat. May Allah bless you all always :) You guys are awesome ><

Putri Nurin Athirah said...

Hi akak, sebelum tu cuba akak fikir mana salah silap langkah akak. Mungkin Allah kasi dugaan ini demi kebaikan akak. Janganlah terpengaruh dengan budaya barat yang kurang sihat, akak.

Sebaik-baiknya akak buat solat Tahajjud mohon kepada Allah. Buat solah hajat pun boleh juga, mohon kepada Allah supaya lapangkan dada akak dan lindungi daripada sifat resah dan takut, dan mudah putus asa.

Kita sebagai pelajar ni, memang sekolah untuk belajar. Sebelum masuk sekolah cuba la ingatkan kata-kata semangat mak ayah yang dah bersusah payah untuk kita.

Jangan jadikan cinta monyet ni sebagai satu untuk menjatuhkan kita. Apa yang penting berdoa la sebanyak mana pun, Allah akan dengar :) Beristighfar, akak.

Ceria selalu :D Maaf la kalau comment ni panjang sangat TwT

Zen said...

@Putri Nurin Athirah Oh dear. Thank you so much . Atas teguran dan nasihat :) Er, akak? Kira awak adik ah ni :O Hahaha xD Thanks so much adik for your advice. I appreciate and yeah, akak ingat kata-kata diaorang >< Diaorang nak akak jadi orang yang berjaya :') Thanks sedarkan akak

annabelle said...

hee , akak rasa baik tumpukan betol2 pada pelajaran . sebab spm ni nak menentukan jln hidup adik .pasal cintan cintun , tolak ke tepi dulu . fokus pada pelajaran k . :D keep smiiling .

Aisyah Az said...

kenapa nak mengalah sedangkan u're fighting for ur future life? spm adalah permulaan untuk kehidupan masa depan nanti. bila rasa lemah, merintih pada Allah . Tuhan yang Satu. chill okey. do the best =)

Zen said...

@Ann NabylaBetul cakap akak :D Tolak ke tepi. Yesyes >< Tolaaaaaaaaaak

Zen said...

@Aisyah azizon Oh :B Tak boleh mengalah ye? Sebab masih panjangkan? ._. I know. mmengadu dan sentiasa mengadu. Terima kasih sisi :')

Hani Zulkifli said...

assalamualaikum w.b.t
jgn putus ase oke. .life must be go on. .just concentrate to ure study. .jgn di sbbkn mnde2 mcm nih result down. .tak mau2. .kuat oke.

Clara Jcl said...

Hello .. Sorry baru baca. :)

Kata orang, setiap dugaan mempunyai sebabnya. Memang betul ! Coz sy sendiri pun begitu juga. It's okay bila cinta monyet, but when it's comes to friend relationships, it's so hard. I know every woman can't live without their lover, but, calm down. Maybe your prince charming stuck in no where. :P He'll come. Don't worry. Unlike you, I have even worst situation. So, don't lose hope. You can do it ! Fighting ! ^_^

Zen said...

@nuur farhani ZulkifliWaalaikumussalam w.b.t :) I will try. Ya ya ya >< Tak mo result jatuh :(

Zen said...

@Claramenda DouhinHaha, It's okay then :) Um-uh ? Yeah :) but i will try to live without my lover. Hihihi. Prince charming ? Ehhhh XDDDDD No comment :) Thanks :)

Unknown said...

jgn lah macam ni k? :'D be strong dear!

Phylo said...

Dear, yang lepas tu biarkanlah.. Fokuskan apa yang kita nak capai.. Kalau rasa down banyakkan berselawat.. banyakkan berdoa.. Fikirkan apa harapan yang parents nak.. Well, akak tak tau apa yang adik rasa sbb akak tk pernah couple pun.. tapi kalau rasa down tu kena banyak fikirkan yang positive side :D

Aqilah Azmi said...

:((
sabar ye wakk..
stay strong... <3
:) jgn sedih sedih ok. Qila kan ada? Hihik

cherry said...

GIRL, chill okay? i know that feels bro xD it's okay to feel down sometimes. it's life dude. remember Allah. i know its kinda hard but it's really worth it :D in sya allah

Unknown said...

Miss, better awak fokus study awak dulu. Tak yah cinta cintun ni. tak kemana pun. Nanti kalau masuk U banyak lagi pilihan. Hahaha. SPM tu penting. fokus! ingat!

Miss little girl said...

Miss , you should be strong girl, i jnow you can :) so , move on. For what you care about that guy? He didnt care about you. And lies to you. Oh come on girl. Dont be hopeless. :) catch ur dream :) u can live without him. Yes u can. And show him that u can succesa without him! Tell me that u can live without him. Show me that u can success. I cabar u >:) dont say u cant. Say u can!

Unknown said...

it's ok dear.Semua orng lemah tiada siapa yang kuat,melainkan yang kuat perasan. Kadang2 Allah sengaja uji kite,Semua ni asam garam kehidupan kita. Berdoa banyak-banyak,mohon pertolongan daripada Allah,minta dikuatkan semangat menghadapi semua tu.Maybe semua boleh ckp focus pada future, I know,but it's not easy as A B C rite.

Mama Cik ulat pesan : "Biasalah semua yang terjadi tu,kalau dah terluka mmglah sakit,tapi nak buat camne,xkan nak layan je perasaan tu. Nak xnak terpaksa laluinya dengan sabar.Allah tu sentiasa ada. Kalau nak menanggis, menanggis,menanggis lah yang kau tahan-tahan nape? kalu nak menjerit-jeritlah. Jangan ditahan sebab makin tahan makin sakit."

Bersabar ye syg. Cik ulat bkn nak bercerita panjang cuma cik ulat pernah rasa apa yang dear rasakan.
apa yang boleh cik ulat bisikkan adalah untuk kuatkan semangat dan hadapi semua ni ,redha dengan apa yang terjadi.

We'll luv u dear. Allah always be on our side.Allah knew better than us.

Unknown said...

dear.. u still have a bright future. dont give up. dont too dissapointed with ur life.. u still have parents to love.. they need u dear. forgot the past.. past already happen n let it be ur lesson for u next step. ^^

Unknown said...

Assalamualaikum hi miss aidaa :p
hehe biasalah dugaan di antara remaja adalah "cinta monyet" & kehendak nafsu. Cuba kita jihad di alam waktu remaja ini. Allah lebih suka remaja bertaubat denganNya. Dengan ini. Ana memang teringin sangat kawan dengan ukhti. tetapi ana sendiri malu >< hihi apape pun semoga berjaya didunia & akhirat. Yang penting "D.U.I.T" is mean Doa , Usaha, Ikhtiar & Tawakal kpd Allah s.w.t ;) may Allah ease everything for his servant, InshaAllah! :D

Salam dari Ana "safwa" :)