Chat here,darling.

Saturday, January 11, 2014

Puisi : Tentang hidup aku

KYOUKAI NO KANATA  | via Tumblr
Aku tak banyak bercakap
Aku terlalu pendiam.
Bercakap tika yang penting.

Aku tidak mempunyai ramai kawan
Susah nak bergaul dengan orang.
Sekali kau kenal aku.
Dengan kau sekali masuk air.

Aku memakai kaca mata
Sering menundukkan kepala
Buat tak endah pada yang tak suka
Buat tak tahu pada yang suka.

Aku tak hebat
Macam orang lain.
Aku budak biasa
Yang dahaga dengan ilmu.

Aku pernah kecewa.
Kecewa dalam percintaan.
Kecewa dalam pelajaran.

Aku mengambil keputusan
Untuk tidak bercinta lagi.


Hidupku dipenuhi dengan lukisan
Hidupku dipenuhi dengan puisi.
Hidupku dipenuhi dengan kebosanan.
Hidupku dipenuhi dengan rahsia tersendiri.

Aku suka
Jadi diri sendiri.
Aku tak suka
Berlakon depan orang ramai.


Masalah aku
Sering disimpan.
Sering dipendam.

Aku suka selesaikan sendiri
Sebab
Aku tak nak susahkan diri orang lain.


Itulah diri aku
Maaf, memang banyak kekurangannya.
Aku manusia biasa yang tidak sempurna.
Tolong terima aku, seadanya.
Kawan.

2 comments:

Encik Ket said...

sob..sob..
you can enjoy for your life. but, corak kehidupan itu terletak pada tangan you yg mencorak.

gud luck for your life. jiwa kite maybe same. :)

Zen said...

@Muhammad Hanis RosmanMoga hidup saya indah. Supaya senang untuk saya jalani kehidupan. Hahaha, sama ? Ceh