Chat here,darling.

Sunday, April 20, 2014

My hubby My Teacher- Bab 2 (Preview)


Woh, tak sangka saya. Ramai yang memilih cover number 2. Hm, :3 Whatever. 
Never mind, esok sekolah. So byebye semua :D Saya akan rindu awak semua. Jaga diri baik-baik.
Okay.Good. What should I do right now? Should I accept him or reject ? Farisha menghenyakkan punggungnya di sofa. Majalah epop dicapai lalu diselak sehelai demi sehelai.
  Fikirannya masih bercelaru akibat memikirkan dirinya bersama seorang lelaki yang tidak dikenali di atas pelamin. Macam manalah dia nanti agaknya? Gementarkah nanti?
  "Isha!"sapa Syukri dan Fatiyah dengan serentak iaitu sahabatnya.
Farisha berpaling ke arah suara itu.Secara automatik,matanya membulat. Alamak,sahabat aku datang? Macam mana aku nak beritahu? Farisha memandang ke arah luar tingkap.
"Tahniah,Isha,"kata Fatiyah lalu memeluk tubuh Farisha.
Farisha melemparkan senyuman. "Tak sangka taste kau,macam cikgu Hakimi. Handsome siot suami kau!"kata Fatiyah.
"Ha'ah. Kau dah pandai masak ke wei? Sebab setahu aku,kau masak....."celah Syukri.
  "Ish,kau ni Syuk! Aku sepak kau nanti kang,"kata Fatiyah sambil merenung tajam ke arah Syukri.
Farisha tersenyum kelat."Aku mana reti masak semua ni. Yelah,nak kupas bawang pun dah menangis. Apatah lagi nak memasak.Muntah juga suami aku nak makan,"balas Farisha bersahaja.
"Relakslah. Eh,kenapa kau kahwin dengan orang yang lebih tua daripada kau? Umur dia,dahlah 27 tahun."kata Syukri.
  "Yelah,Isha. Kau dahlah budak-budak lagi. Susah kau nak sambung belajar. Duduk rumah,layan suami,"kata Fatiyah.
Layan suami? Mama,papa.....Isha tak tahu nak layan suami 24jam. Tak nak kahwinnnnnnnn!
"Isha."
"Isha."
"Woi,Isha. Pahal termenung jauh sangat?"soal Zaidi,abang kepada Farisha.
  "Suka hatilah!"balas Farisha dengan geram.
  "Ek eleh. Kau ini adik. Hormat sikit. Hah,amacam kau? Ready nak kahwin?"soal Zaidi.
Farisha menggeleng.
  "Laa. Readylah cepat. Macam mana suami nak buat malam pertama?"sakat Zaidi sambil tersengih.
Malam pertama?Ah,tak nak aku."Ish,abang ni.Isha tak terfikir langsung tahap tu.Geli,"balas Farisha.
  "Eleh,nanti......
  "Abang nak adik rampas komik abang tak?"ugut Farisha.
   "OK fine."
Farisha menggeleng. Malam pertama? Layan suami? Aku tak pernah fikir pun. Tak pernah terlintas pun di minda aku ni. Ah,aku tak bersedia lagi......
*****

3 comments:

Dalila Samsudin said...

lol gatal Zaidi ni ahahahha

MisakiPureBlood said...

what de fish? ahahaha
First comment from ma mouth :D
lol XDD
malam pertama.. bwahahahahaha.. think positive :3
don't married that teacher...
don't.............

SyahirahBakri_ said...

Wooooooo ! xDD Best k Bestt :D