Chat here,darling.

Saturday, December 27, 2014

Anime Review - Psycho Pass

Sinopsis pendek:
Plot ini memberi tumpuan kepada Akane Tsunemori, seorang Inspektor baru Unit Satu-satu unit polis dari Bahagian Siasatan Jenayah Biro Keselamatan Awam. 
Siri ini berlaku pada masa akan datang,apabila ia mungkin mengukur keadaan minda seseorang mahupun keperibadiaan secara tidak langsung. Segala maklumat direkodkan serta diproses. Mereka menggunakan istilah "psycho-pass" (merujuk kepada standard kesejahteraan individu / keadaan dunia.) 
Shinya Kougami (rambut berwarna hitam) ditugaskan mengurus pelbagai kes jenayah.
Mungkin pada masa yang akan datang, secara tidak langsung; kes jenayah akan diukur secara kuantitatif iaitu mengukur emosi seseorang,hawa nafsu dan setiap kecenderungan. Faktor itu juga akan digunakan untuk menghukum si penjenayah. Kisan ini mengisahkan sepasukan anggota polis yang berdedikasi untuk mengekalkan ketenteraman awam.

 
GENRE
Crime, Cyberpunk, Dystopian

EPISODE
Ada 11 (digabungkan sekali 2 episod) dan ada 22 (diasingkan)

RATED BY ME
4.5/5
PENDAPAT SAYA:
 Nak sinopsis panjang pula? 
Awak tengoklah sendiri. Cerita ini pun saya ada lompat-lompat ke depan. Sampaikan tertidur tengok masa hujan. Tapi memang bestlah cerita ini. Seriously tak tipu. Penuh dengan action dan wow pistol dia gila cool lah wei. Boleh detect penjenayah dengan mudah. Paling tak suka ada lelaki yang ego terlebih tinggi -_- spoil gila tapi akan menjadi lebih menarik.

Mula-mula tengok, gila bosan. Lembabnya. Lama-lama woah, such an interesting story. Jalan cerita menarik. Bunuh orang sana sini walaupun agak seram nak tengok ._. Ada part pervert (macam orang terlebih sexy ) pandai-pandailah kauorang ke depankan xD Sebab saya asyik ke depan dan ke depankan aje.Dengar cerita ada season 2 akan keluar tahun depan :O Yay, tak sabar.




Boleh dapatkan link di sini
http://www.soul-anime.tv/anime2/psycho-pass/
http://www.animehere.com/anime/psychopass-new-edit-version.html