Chat here,darling.

Monday, December 23, 2013

Tutorial : Edit Header cara saya. (Transparent) - Photoscape



Hah, morning again guys :)
Today, saya nak ajar awak, macam mana saya edit header dengan cara saya sendiri. Mudah aje tau.
Kauorang guna itu ini dan itu dan ini :P Jom kita mula. Dah ready kan? Joooooooom.

Click here first !

1. Saya buat header menggunakan photoscape.

Bagi yang belum download photoscape. Click here

- nanti kan dia akan keluar macam ni kan? 
2. Klik Editor. Tak tahu yang mana satu editor ? Tengok gambar dekat bawah ini untuk lebih jelas :)

3. Kauorang tekan menu , Nanti dia akan keluar , New photo , copy to clipboard ......etc. Dan banyak lagi kan? Kauorang tekan dekat new photo. 
Lepas tu , dia keluar window macam dekat atas kan? Kauorang editlah saiz header kauorang ^^.

Okay, macam mana nak masukkan gambar dalam kotak warna putih tu?
1. Klik gambar yang kecik gila tu, yang ada gambar bukit dan matahari. Kita dah kotakkan dah pun.
2. Pilihlah gambar yang kauorang suka.


Dah puas dengan header kauorang ? Apalagi mung tunggu? Save lah cik adik manis ^^

Jom edit untuk jadi TRANSPARENT !

Better pilih GIMP kayh :)


Back To Tutorial

No comments: