Chat here,darling.

Sunday, January 18, 2015

Random Post - Ladies First? Duh

Hello everybody, rasanya macam lama saya tak buat random post :D Okay now, biarlah saya merepek di blog saya. I don't care kalau kauorang nak baca ke tak ( ಠ◡ಠ ) No need to say saya ini poyo ke apa. Saya kan dah kata ini random ( ´∀`)☆ Marilah sama-sama mengambil iktibar. Moga saya dapat remind dekat diri saya sendiri yang kadang-kadang ada sifat pelupa.

Pernah dengar ayat ladies first atau perempuan dulu atau tak kisahlah asalkan sama dengan seangkatan dengannya. Selama saya berada dekat sekolah menengah, ayat ladies first atau perempuan dulu ini dah biasa sangat dah dengar. Kadang-kadang aje juga ayat ini biasa digunakan dekat luar bukan? Biasanya ayat ini lelakilah yang guna. Aip aip.. Jangan nak lompat buat kesimpulan ye.

Contoh:
"Tak-tak. Ladies first."
"Tak apa wei. Aku lelaki. Perempuan jalan dulu."
"It's okay. Ladies first."
"Ladies first."

Haiyaaa, dah boleh buat jenama ladies first dah. Konsep ini sebenarnya salah. Bukannya Ladies First but Man First. Hah, kan sedap bunyinya.

Apahal pulak? Sukahati kau aje.

Hek eleh. Saya dah kata jangan buat kesimpulan bukan? Lemme explain. Bila perempuan jalan dulu kemudian lelaki pun ikut aje muntot kita. Mana tahu kot-kot tudung ke kain ke terselak dek tiup angin. Hah? Siapa yang malu? Mana tahu kot-kot kain awak terkoyak sikit atau terbelah then lelaki ada dekat belakang. Hah? Macamana? (-_- )ノ

Podahh... Dekat sekolah ramai orang suka pakai stokin paras lutut buku lali tapi ada juga yang sampai tumit aje. Suruh ikut peraturan takmau dapat PSP padan muka. Pakai stokin itu biarlah panjang. Kalau terselak kain, apa yang nampak? Kulit kankan? Kalau lelaki nampak kulit kita, kan dah sama-sama dapat dosa.

Bila kau berjalan apa yang kau nampak? *Kejap kau kejap awak. Heee. Sorry.

Mestilah nampak kaki bergerak. Kecoh seyh!

Yep. Memang. Tapi punggung awak tu bergerak juga (lenggang-lenggok). Kena pula baju kurung awak tu  ketat. Fikirlah sendiri (╯3╰) Jadi, biarlah lelaki jalan dulu. Ala, diaorang jalan tu laju, perempuan jalan lambat sikit. Tak susah pun. Biarlah orang nak kata, yang penting  kau selamat, maruah terjaga,aurat pun Insya Allah terselamat dari pandangan lelaki.


Pssst. Bukan sekolah aje , dekat luar pun :*

Man first not ladies first.

Kalau ada salah ke apa. Mohon tegur :T Jangan diam membisu k.

3 comments:

Syira Lokman said...

selamat malam..jom ke blog syira...sertai giveaway simple and menang pelbagai hadiah hebat serta wang tunai :D

Anonymous said...

aha akak , takpe :) buat simple je , tapi header transparent , tulis Adilla then bawah tu ada adillahasya.blogspot

ikut suka akak lah , asalkan simple and warna biru muda :D sorry kalau saya terngkn ni macam tahpape --''

MisakiPureBlood said...

ahahaha... bahaya betul especially kita yg Muslim, kena jaga aurat kita.. :D

Misaki tak suka sangat kalau ada laki duk belakang Misaki, rasa seram roma.. ahaha..

kalau sebelah-sebelah or diorang duduk depan sekali takpe :D